Statut Brzeszcze

STATUT NIEPUBLICZNEGO PRZESZKOLA IM. DZIECIĄTKA JEZUS
W BRZESZCZACH
Rozdział 1
Informacje o Przedszkolu
§ 1
1. Przedszkole nosi nazwę Niepubliczne Przedszkole im. Dzieciątka Jezus w Brzeszczach.
2. Przedszkole jest przedszkolem niepublicznym.
3. Siedzibą Przedszkola jest budynek parafialny w Brzeszczach, ul. Piastowska 12A.
4. Osobą Prowadzącą Przedszkole jest Parafia Rzymskokatolicka Św. Małgorzaty i Katarzyny z siedzibą
w Kętach, ul. Mickiewicza 4.
5. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem jest Kurator Oświaty w Krakowie.
6. Przedszkole używa pieczęci:
Niepubliczne Przedszkole im. Dzieciątka Jezus w Brzeszczach
32-620 Brzeszcze
Ul. Piastowska 12A
NIP: 5492439743
Regon: 123235972
7. Przedszkole posiada własne logo.
8. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy oraz
ustalonych zarządzeniem dyrektora.
9. Przedszkole pracuje w godzinach od 6.30-17.00 w dni robocze.
10. Podstawowymi aktami prawnymi regulującymi działalność Przedszkola są: Prawo oświatowe,
ustawa o systemie oświaty, Statut Przedszkola, regulaminy, procedury wewnętrzne.
Rozdział 2
Cel i zadania Przedszkola
§ 2
Celem Przedszkola jest zapewnienie dzieciom korzystania z wychowania przedszkolnego, w tym
umożliwienie realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego oraz wspieranie rodziców
dzieci poniżej 2,5 roku życia poprzez umożliwienie udziału dzieci w zajęciach adaptacyjnych z
poszanowaniem wartości katolickich.
§ 3
1. Do zadań Przedszkola należy:
1) organizowanie oddziałów, do których uczęszczają dzieci o zbliżonym wieku, z uwzględnieniem
rodzaju i stopnia niepełnosprawności,
2) zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym
środowisku,
3) prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej Przedszkola w oparciu o
obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego,
4) umożliwienie realizacji programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do indywidualnych
możliwości dziecka,
5) przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej,
6) przygotowanie dzieci poniżej 2,5 roku życia do realizacji zadań wychowania przedszkolnego w
ramach zajęć adaptacyjnych,
2. Szczegółowe zadania Przedszkola i sposób ich realizacji ustalany w jest planach pracy Przedszkola.
§ 4
1. Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy Prawo Oświatowe oraz ustawy o systemie
oświaty, a także z wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz Konwencji o Prawach
Dziecka poprzez organizowanie przez nauczycieli pracy z dziećmi, zespołowo lub indywidualnie, w
oparciu o podstawę wychowania przedszkolnego, z wykorzystaniem zróżnicowanych metod i form
pracy z dzieckiem zaczerpniętych z różnorodnych koncepcji pedagogicznych.
2. Czas trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych z dziećmi jest dostosowany do możliwości
rozwojowych dzieci i wynosi od 15 do 30 minut.
§ 5
1. Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody i sposoby odziaływań do wieku
dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących
warunków lokalowych, a w szczególności:
1) zapewnienia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w Przedszkolu oraz w trakcie
zajęć poza terenem Przedszkola,
2) zapewnienia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego,
3) stosuje w swoich działaniach obowiązujące przepisy bhp i ppoż.,
4) współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz poradniami specjalistycznymi,
zapewniając w miarę potrzeb i możliwości, konsultację i pomoc psychologiczno-pedagogiczną,
Rozdział 3
Organy Przedszkola i zakres ich zadań
§ 6
1. Organami Przedszkola są:
1) Dyrektor Przedszkola,
2) Rada Pedagogiczna
§ 7
1. Do zadań Dyrektora Przedszkola należy kierowanie Przedszkolem, organizowanie procesu
wychowawczo-dydaktycznego i opiekuńczego, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli i innych
pracowników Przedszkola, przewodniczenie Radzie Pedagogicznej, organizowanie opieki nad dziećmi,
sprawowanie nadzoru pedagogicznego.
2. Kompetencje oraz szczegółowy zakres uprawnień i obowiązków Dyrektora Przedszkola określa
osoba prowadząca.
§ 8
1. W Przedszkolu działa Rada Pedagogiczna. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciel
zatrudnieni w Przedszkolu.
2. Do zadań Rady należy:
1) planowanie i organizowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej Przedszkola,
2) okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu wychowania, nauczania i opieki oraz
organizacyjnych i materialnych warunków pracy Przedszkola,
3) organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechnienie nowatorstwa pedagogicznego,
4)współdziałanie z innymi organami Przedszkola,
§ 9
1. Organy Przedszkola mają prawo do działania i podejmowania decyzji w granicach swoich
kompetencji.
2. Organy Przedszkola są zobowiązane do współdziałania w zakresie planowania i realizacji zadań
Przedszkola.
3. Koordynatorem współdziałania organów Przedszkola jest Dyrektor Przedszkola.
4. Formy, sposoby i terminy komunikowania się organów Przedszkola ustala Dyrektor Przedszkola.
Rozdział 4
Organizacja Przedszkola
§ 10
1. Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych wg
zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
2. Przedszkole jest wielooddziałowe. Liczba oddziałów zależy od potrzeb i możliwości lokalowych
Przedszkola.
3. Liczba dzieci w oddziale wynosi nie więcej niż 20 dzieci.
4. Za zgodą osoby prowadzącej liczba dzieci może być mniejsza niż określona w ust.3.
5. Za zgodą osoby prowadzącej do Przedszkola mogą uczęszczać dzieci poniżej 2,5 roku życia do grupy
adaptacyjnej.
§ 11
1. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej w Przedszkolu odbywa się w oparciu
o:
1) podstawę programową wychowania przedszkolnego,
2) program nauczania, którego wyboru dokonuje nauczyciel, któremu powierzono opiekę nad danym
odziałem lub osoba prowadząca zajęcia dodatkowe, uwzględniając potrzeby i możliwości dzieci,
3) programy autorskie.
2. Dyrektor Przedszkola dopuszcza do użytku przedstawiony przez nauczycieli program wychowania
przedszkolnego oraz podręczniki.
3. Godzina zajęć w Przedszkolu trwa 60 minut.
4. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności nauki języka angielskiego, nauki
religii jest dostosowany do możliwości rozwojowych i wynosi:
1) z dziećmi w wieku 3-4 lat – około 15 minut
2) z dziećmi w wieku 5-6 lat – około 30 minut
5. Przedszkole prowadzi dla każdego oddziału dziennik zajęć, w którym dokumentuje się przebieg
pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi w danym roku szkolnym.
6. W Przedszkolu mogą być prowadzone inne dzienniki zajęć uzasadnione koniecznością
dokumentowania przebiegu nauczania.
§ 12
1. Organizację pracy Przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora Przedszkola
na wniosek Rady Pedagogicznej. Uwzględnia on zasady ochrony zdrowia i higieny nauczania,
wychowania i opieki, potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia dzieci, rodzaj niepełnosprawności
dzieci, oczekiwania rodziców oraz możliwości Przedszkola.
2. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym
oddziałem, ustalają dla każdego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i
zainteresowań dzieci.
3. Szczegółowy rozkład dnia, może ulec zmiany w miarę potrzeby.
Rozdział 5
Prawa i obowiązki pracowników Przeszkola
§ 13
1. Pracownikami Przedszkola są:
1) Dyrektor,
2) Zastępca Dyrektora,
3) nauczyciele,
4) pomoce i asystenci nauczyciela,
5) pracownicy obsługi.
2. Liczbę pracowników Przedszkola na dany rok szkolny, ustala Dyrektor Przedszkola.
3. Zasady zatrudniania, zwalniania, czas pracy nauczycieli i pozostałych pracowników Przedszkola
określają przepisy Kodeksu Pracy.
4. W Przedszkolu zatrudnia się nauczycieli posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli
przedszkoli publicznych.
5. Dokonywanie oceny pracy nauczycieli Przedszkola odbywa się zgodnie z odrębnymi przepisami, tj.
ustawą Karta Nauczyciela i rozporządzeniem w sprawie oceny pracy nauczycieli.
§ 14
1. Każdy pracownik zobowiązany jest do znajomości i stosowania przepisów bhp obowiązujących w
Przedszkolu oraz zgodnie z tymi przepisami do poddawania się okresowym badaniom lekarskim i
szkoleniom bhp.
2. Każdy pracownik Przedszkola jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i zdrowie dzieci, a wszelkie
zagrożenia mające wpływ na bezpieczeństwo dzieci usuwa lub zgłasza Dyrektorowi, a w przypadku
jego nieobecności zastępcy dyrektora lub osobie prowadzącej.
3. Wszyscy pracownicy Przedszkola zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej w zakresie
dotyczącym spraw dzieci i wybranych zagadnień działalności Przedszkola.
§ 15
1. Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczo-dydaktyczną, jest odpowiedzialny za jej jakość:
1) realizuje obowiązki wynikające z umowy,
2) planuje pracę w oparciu o program wychowania przedszkolnego,
3) planuje tematykę cykliczną wspólnie z dziećmi,
4) ustala formy pomocy i doprowadza do jedności wychowawczej przez rodzinę i Przedszkole,
5) otacza każde dziecko indywidualną opieką włączając rodziców do współdziałania z Przedszkolem.
2. Nauczyciel w swoich działaniach wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych ma obowiązek
kierowania się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie i bezpieczeństwo, postawę moralną i obywatelską
z poszanowaniem godności osobistej.
3. Nauczyciel prowadzi dokumentację pedagogiczną zgodnie z przepisami obowiązującymi
przedszkole publiczne.
4. Nauczyciel prowadzi obserwację pedagogiczną mającą na celu poznanie możliwości i potrzeb
rozwojowych dzieci oraz dokumentuje ją.
5. Nauczyciel prowadzi analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna)
z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie pierwszej szkoły
podstawowej i sporządza informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
§ 16
1. Nauczyciel mają prawo do:
1) szacunku ze strony wszystkich osób, zarówno dorosłych jak i dzieci,
2) wolności głoszenia własnych poglądów, nienaruszających godności innych ludzi,
3) współdecydowani9a o wyborze programu wychowania przedszkolnego, swobody metody realizacji
po zasięgnięciu opinii Dyrektora Przedszkola,
4) jawnej i umotywowanej oceny własnej pracy,
5) stałego rozwoju, wsparcia w zakresie doskonalenia zawodowego,
2. Nauczyciele mają obowiązek:
1) stosowania w swojej pracy wymagań przyjętych programów wychowania przedszkolnego,
2) dbania o bezpieczeństwo dzieci na zajęciach oraz w czasie wyjść, spacerów, wycieczek,
3) wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka,
4) wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu do nauki szkolnej,
5)przekazywania rodzicom informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju,
6) traktowania wszystkich dzieci z szacunkiem i życzliwością,
7) promowania wartości katolickich i współpracowania w tym zakresie z osobą prowadzącą,
8) dbania o rozwój i dobre imię Przedszkola.
§ 17
1. Pracowników niepedagogicznych w Przedszkolu zatrudnia Dyrektor Przedszkola.
2. Liczba poszczególnych pracowników dostosowana jest do ilości dzieci objętych opieką.
3. Podstawowym zadaniem pracowników niepedagogicznych jest zapewnienie sprawnego działania
Przedszkola, utrzymanie obiektu, placu zabaw i jego otoczenia w ładzie i czystości.
4. Współdziałanie z pozostałymi pracownikami, troska o zachowanie bezpiecznych i higienicznych
warunków pracy pobytu dzieci w Przedszkolu.
5. Usuwanie lub zgłaszanie nauczycielom, dyrektorowi, zastępcy dyrektora, zagrożeń mających wpływ
na bezpieczeństwo dzieci.
6. Prawa i obowiązki osób zatrudnionych określają umowy zawarte z pracownikami Przedszkola w
oparciu o obowiązujące przepisy.
7. Pracownicy Przedszkola zobowiązani są do wykonywania swoich obowiązków ze szczególnym
uwzględnieniem troski o dzieci, przestrzegania dyscypliny pracy.
8. Szczegółowe zakresy obowiązków pracowników niepedagogicznych ustala Dyrektor Przedszkola w
przydziale czynności.
9. Wynagrodzenie pracowników niepedagogicznych określa umowa o pracę.
Rozdział 6
Prawa i obowiązki dzieci i rodziców
§ 18
1. Przedszkole stwarza warunki w zakresie realizacji praw dziecka, a w szczególności do:
1) życzliwego i podmiotowego traktowania,
2) zabawy i działania w bezpiecznych warunkach,
3) przebywania w spokojnej, pogodnej atmosferze z wykluczeniem pośpiechu,
4) spokoju i samotności, gdy tego potrzebuje,
5) snu i wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
6) zabawy i wyboru towarzyszy zabawy,
Badania i eksperymentowania,
8) doświadczania konsekwencji własnego zachowania, ograniczonego względami bezpieczeństwa,
9) rozwoju z uwzględnieniem zainteresowań, możliwości i potrzeb,
10) aktywnej dyskusji z dziećmi i dorosłymi,
11) wyboru zadań i sposobu ich rozwiązywania,
12) nagradzania wysiłku,
13)korzystania z zajęć specjalistycznych jeśli takich potrzebuje lub skierowania do odpowiednich
specjalistów.
14) formułowania własnych ocen, zadawania trudnych pytań, na które powinno uzyskać rzeczową
zgodną z prawdą odpowiedź,
15) ciągłej opieki ze strony nauczyciela i pracowników,
16) współpracy nauczyciel-dziecko opartej na poszanowaniu godności osobistej dziecka,
17) ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej lub psychicznej,
18) nauki regulowania własnych potrzeb,
19) znajomości swoich praw.
§ 19
1. Do obowiązków dziecka należy:
1) przestrzeganie ustalonych reguł współżycia w grupie,
2) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zdrowia,
3) przestrzegania higieny osobistej,
4) poszanowanie godności osobistej rówieśników i dorosłych,
5) pełnienie dyżurów,
7) wykonywanie czynności samoobsługowych i porządkowych w miarę swoich możliwości.
§ 20
1. Za pobyt dzieci w Przedszkolu rodzice (prawni opiekunowie) wnoszą opłaty zgodnie z umową.
2. Zasady wnoszenia i wysokość opłat, określa Dyrektor Przedszkola.
§ 21
1. Dyrektor Przedszkola, może w drodze decyzji, skreślić dziecko z listy wychowanków w przypadku:
1) niedostosowania dziecka do grupy zagrażającego zdrowiu i bezpieczeństwu swojemu jak i innych
dzieci i braku możliwości udzielania pomocy w ramach środków, jakimi dysponuje Przedszkole,
2) uchylania się rodziców od współdziałania z nauczycielem w zakresie ustalenia zasad jednolitego
oddziaływania wychowawczego,
3) braku możliwości określenia form pomocy i opieki dziecku wynikającego z odmowy podjęcia
współpracy ze specjalistami poradni psychologiczno-pedagogicznej lu innej specjalistycznej,
3) zaleganie z opłatami za przedszkole wg umowy,
4) braku predyspozycji zdrowotnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju w warunkach
przedszkolnych,
2. Decyzję o skreśleniu dziecka z listy wychowanków Przedszkola przekazuje się skutecznie rodzicom.
3. Od decyzji o której mowa w ust.2 rodzicom przysługuje odwołanie do organu prowadzącego, a
następnie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
§ 22
1. Podstawę do skreślenia dziecka z Przedszkola stanowi także:
1) rezygnacja rodziców z usług Przedszkola zgodnie z zawartą umową,
2) zakwalifikowanie dziecka do innej formy wychowania i opieki,
§ 23
1. Rodzice dziecka uczęszczającego do Przedszkola mają prawo do:
1) zapoznania się z zadaniami wynikającymi z planu pracy Przedszkola oraz programem wychowania
przedszkolnego w danym oddziale,
2) uzyskiwania na bieżąco rzetelnych informacji na temat swojego dziecka,
3) uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli i dyrektora w rozwiązywaniu problemów
wychowawczych, doborze metod udzielania pomocy,
4) przekazywanie Dyrektorowi wniosków dotyczących pracy Przedszkola,
5) uczestniczenia w zebraniach, uroczystościach i przedsięwzięciach, akcjach organizowanych przez
Przedszkole.
§ 24
1. Do podstawowych obowiązków rodziców należy:
1) przestrzeganie postanowień Statutu Przedszkola
2) wywiązywanie się z zawartej umowy z Przedszkolem,
3) przyprowadzanie i odbieranie dzieci w ustalonym czasie,
4) systematyczna i aktywna współpraca z Przedszkolem,
5) informowanie nauczyciela o aktualnym stanie zdrowia dziecka, a szczególnie o chorobach i
niedyspozycjach zagrażających jego zdrowiu i życiu.
5) codzienne odczytywanie informacji na platformie elektronicznej, z którą Przedszkole zawarło
umowę.
§ 25
1. Rodzice i nauczyciel współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i nauczania dzieci.
2. W Przedszkolu prowadzone są formy współdziałania uwzględniające prawo rodziców do:
1) znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego
realizowanego w danym oddziale poprzez zebrania, ogłoszeń, ankiet, oświadczeń, korespondencję w
formie papierowej i elektronicznej oraz spotkania indywidualne w przypadku dzieci zapisanych w
trakcie trwania roku szkolnego,
2) uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i rozwoju poprzez
kontakty indywidualne z nauczycielem,
3. Spotkania z rodzicami odbywają się nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym.
4. Rodzice mają obowiązek wywiązywać się z zadań stawianych przez Przedszkole dotyczących
zdrowia, higieny i bezpieczeństwa dzieci.
5. W Przedszkolu nie stosuje się wobec dzieci żadnych zabiegów lekarskich ani nie podaje się
farmaceutyków, bez pisemnego wniosku rodziców.
6. Przedszkole stwarza możliwość ubezpieczenia dzieci i pracowników Przedszkola.
7. Przedszkole jest dostępne dla każdego dziecka, dla którego rodzice wybierają tę placówkę i
akceptują jej charakter.
8. Dziecko może być przyprowadzane i odbierane z Przedszkola przez rodziców oraz osoby przez nich
upoważnione wskazane z karcie upoważnienia do odbioru.
9. Rodzic pełni odpowiedzialność za dziecko do momentu przyprowadzenia go i skutecznego oddania
pod opiekę osoby dyżurującej oraz po odebraniu dziecka od osoby dyżurującej na koniec pobytu w
Przedszkolu.
10. Organizacja wycieczek odbywa się zgodnie z regulaminem wycieczek obowiązującym w
Przedszkolu, ustalanym przez Dyrektora.
11. W trakcie zajęć poza terenem Przedszkola zapewniona jest dodatkowa opieka osoby dorosłej na
każde 10 dzieci.
Rozdział 7
Sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność Przedszkola
§ 26
1. Działalność Przedszkola jest finansowana z następujących źródeł:
1) dotacji ustalonej na podstawie odrębnych przepisów i przekazywanej przez Gminę do której należy
Przedszkole,
2) wpłat rodziców za usługi przedszkolne zgodnie z zawartą umową,
3) dotacji celowych przekazywanych Przedszkolu przez osoby prawne, organizacje i instytucje,
4) jednorazowej opłaty wpisowej
2. Na działalność Przedszkola osoba prowadząca i Przedszkole mogą otrzymywać inne dotacje, dary,
dowolne datki od rodziców.
3. Wysokość opłaty za pobyt dziecka w Przedszkolu oraz terminy jej wpłaty jak i zasady obniżania lub
zwolnienia z opłat ustala Dyrektor Przedszkola na wniosek rodziców. ustala Dyrektor Przedszkola.
4. Wszelkie zniżki i odstępstwa od przyjętych zasad nie wymagają odrębnego postanowienia, a ich
wysokość pozostaje sprawą indywidualnych uzgodnień między Dyrektorem Przedszkola a rodzicami.
Rozdział 8
Zasady przyjmowania dzieci do Przedszkola
§ 27
1. Do Przedszkola przyjmuje się każde dziecko, którego rodzice akceptują zasady funkcjonowania
Przedszkola i postanowień Statutu.
2. Decyzję o przyjęciu do Przedszkola podejmuje Dyrektor Przedszkola na podstawie karty zgłoszenia,
uzupełnienia wymaganych dokumentów, rozmowy z rodzicami, podpisania umowy, wpłaty
wpisowego.
3. Podpisanie umowy jest równoznaczne z zobowiązaniem do przestrzegania aktów regulujących
działalność Przedszkola.
4. Zapisy do Przedszkola prowadzi Dyrektor Przedszkola.
5. Zapisy dokonywane są przez cały rok szkolny w ramach wolnych miejsc.
6. Na prośbę rodziców i w szczególnie uzasadnionych przypadkach, do Przedszkola może zostać
przyjęte dziecko, które nie ukończyło2,5 roku życia uczestnicząc w zajęciach adaptacyjnych.
§ 28
1. Wszelkie spory wynikłe w trakcie procedury kwalifikacyjnej rozstrzyga osoba prowadząca
Przedszkole.
2. Decyzja osoby prowadzącej w sprawie nieprzyjęcia dziecka do Przedszkola jest ostateczna.
§ 29
1. Dziecko przyjęte do Przedszkola staje się wychowankiem z chwilą wpisania go na listę
wychowanków.
2. Warunkiem wpisania dziecka na listę wychowanków jest przestrzeganie ustaleń finansowych
zawartych w umowie między Przedszkolem i rodzicami dzieci, oraz zobowiązanie do przestrzegania
wewnątrzszkolnych aktów prawnych, w tym postanowień niniejszego Statutu.
Rozdział 9
Postanowienia końcowe
§ 30
1. Regulaminy określające działalność organów Przedszkola, jak również wynikające z zadań
Przedszkola, nie mogą być sprzeczne z przepisami niniejszego Statutu, jak również z innymi
przepisami prawa.
2. Nadawanie nowego Statutu Przedszkola lub dokonywanie zmiany Statutu Przedszkola jest
uprawnieniem osoby prowadzącej oraz organów Przedszkola.
3. Po dokonaniu zmiany Statutu, Dyrektor Przedszkola opracowuje ujednolicony tekst Statutu
Przedszkola.
4. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację z odrębnymi przepisami.
5. Osoba prowadząca Przedszkole może zlikwidować Przedszkole z końcem roku szkolnego po
zawiadomieniu o zamiarze likwidacji i przyczynach likwidacji, rodziców i Gminę do której należy.
6. Statut udostępnia się osobom zainteresowanym oraz na pierwszym zebraniu roku szkolnego.
7. Sprawy nie uregulowane w Statucie są rozstrzygane na podstawie odrębnych przepisów
obowiązujących i dotyczących tych spraw.
§ 31
Statut wchodzi w życie z dniem 07 sierpnia 2023 r.
§ 32
Z datą wejścia w życie niniejszego Statutu traci moc Statut poprzedni.
 
 
 

ZAPRASZAMY DO NASZEGO PRZEDSZKOLA!

Wybierz, gdzie zapisujesz :